Като представител на Рекламна агенция Буржоазия реших да посетя безплатния семинар на тема „SEO оптимизация, социални мрежи, дигитален маркетинг” с лектор Огнян Младенов.
Впечатленията ми от Софтуерния Университет
Семинарът се проведе в Софтуерния университет на Светлин Наков. Участието на семинара протичаше през регистрация в сайта на университета. Направи ми пречатление, че може да се регистрираш направо с профила си от Google + или Facebook. Почти не бях виждал други български сайтове да предлагат такава регистрация.
До сега не бях ходил в сградата и с интерес очаквах да го посетя. Преди съм ходил в академията на Телерик и съм слушал различни лектори. Исках да видя дали Наков е успял да пренесе колективния и успешен дух в Софт Уни-то.
На 17-ти юли в 17.30 часа бях в залата. Беше малко трудно да я намеря, но успях. Бих си позволил да дам един съвет на г-н Наков да сложи повече външни указателни табели.
Още с влизането ми в залата се разминах с едно непознато момче, което ме поздрави. Това приятно ме изненада. Настаних се на предните редове, за да мога да виждам по – добре. Специално за Огнян Младенов си бях взел червения лаптоп. Нали сме от един отбор ЦСКА.
Разговорите, които се водеха около мен бяха в стил team work. Всеки дискутираше как е написал даден код. Питаше „съседа“ си дали е решил домашните. Цялата зала беше изпълнена с приятелска и колективна атмосфера. Ако това ще са бъдещите IT специалисти на България, значи за страната ни има голям шанс да стане силициевата долина на Европа.
SEO оптимизация, социални мрежи, дигитален маркетинг
В 18.00 часа Огнян влезна в залата, но малък технически проблем му попречи да започнем лекцията навреме. След 15 минути борба с техниката вече бяхме готови да започнем.
Презентацията беше много подробна. За скромните 4 часа Огнян Младенов се опита да ни представи всичко най – важното. Ще Ви споделя това, което ми направи впечатление в няколко точки.
Достатъчно количество висококачествено съдържание на сайта ви.
Всяка страница от него трябва да представя авторитетна, качествена и релевантна информация. Това което се пише задължително трябва да бъде полезно за потребителя. Най – добре е да давате решение на даден проблем. Започнете да публикувате повече информация свързана с нещата от вашата сфера. Така Гугъл ще ви приеме, като авторитет и експерт.
Задължително страница : За нас и контакти
Google се стреми да поставя по-голям акцент върху наличието на такива страници като знак за високо качество. Важно е да се стремим да предоставим подробна и изчерпателна информация кои сме ние и как могат да ни намерят клиентите. Ако имате затруднение с формулирането на тези текстове ви препоръчвам да се доверите на услугите на копирайтър. Рекламна агенция Буржоазия успешно работи с един от най – добрите в България – Любомир Любомиров от Рокет студио. На посочените линкове може да видите част от неговите творения:
https://www.burjoazia.bg/za_nas.html
https://www.burjoazia.bg/contact.html
Мобилна версия на сайта
Оги ни показа статистика която ни разкри, че търсенето от мобилни устройства се е повишило над 120 % за миналата година. Това означава, че сайта ви трябва да има добра мобилна версия или да разполагате с респонсив дизайн. За да спечелите вниманието на хората с мобилни устройства също така сайта ви трябва да се зарежда бързо. Гугъл казват , че оптималното време е 1 секунда. В тази връзка ще трябва да засиля скоростта на сайта на рекламна агенция Буржоазия.
План за оптимизиране на сайта
Това е една от точките, които ми харесаха най – много. Оги ни представи подробен план, стъпка по стъпка как да оптимизираме една страница. Научих, че е добре една страница да се оптимизира само по една ключова дума. Важно е да разбере какво търсят клиентите ви. Това се разбира от второто изречение, когато ви се обадят. Например преди няколко дни ми се обади един клиент. Второто му изречение беше „Каква е цената за печат на флаери,2000 броя, формат А5?“. Ключовата дума по която трябва да се боря е печат на флаери. Използвайте тази техника, за да разберете и вашите ключови думи.
Оптимизация на Google + страницата
Google + не е социална мрежа, Google + е мрежа по интереси. Така продължи лекцията на Огнян Младенов. Научих интересни техники как да оптимизирам профила си и постовете в G+. Един добре структуриран пост може да се класира на първа страница в средно конкурентна ниша. Направи ми впечатление, че снимките за google + статии трябва да бъдат максимално големи. С минимални препоръчителни размери 600*900. Коментарите и споделянията допринасят за по – доброто класиране на статията. Това става натурално, когато съдържанието ви е качествено и интересно.
Отново се връщам в началото.Пишете качествени и интересни материали. Призовавайте хората към действия или т.н. call to action. Това ще ви превърне в авторитет в очите на Google и ще имате повече клиенти.
С нетърпение очаквам следващия семинар свързан с SEO оптимизация, социални мрежи, дигитален маркетинг.
P.S. Вижте мойте впечатления от SEO конференция 2014
- TATTOO FEST SOFIA 2019 - May 23, 2019
- Монтаж на рекламно фолио за стъкла на рефан склад софия - June 19, 2018
- Как да оставим положително ревю в Google Maps - June 14, 2018