Какво научих от SEO конференция 2014? 7


Rate this post

Най-чаканото събитие свързано с SEO оптимизация, социални мрежи,създаване на  контент, маркетинг и всичко свързано с онлайн продажбите се проведе на 04.04.2014 г. Домакин на събитието беше Интер Експо Център.

seo конференция1Като представител на рекламна агенция Буржоазия имах удоволствието да присъствам на това уникално събитие. Организаторите се бяха погрижили за всичко. Атрактивни SEO момичета посрещаха гостите и ги насочваха към масите за регистрация. Една голяма панда обикаляше и поздравяваше всички.

Хареса ми това, че програмата беше разделена по зали. Във всяка от 3-те зали предстояха полезни и интересни лекции. Една от задачите ми в рекламна агенция Буржоазия е създаването и разпространението на полезно съдържание. В тази връзка реших да присъствам на лекциите свързани със създаване на полезен контент.

Васил Тошков – Скорост на сайт

Но преди тях реших да чуя как мога да ускоря скоростта на сайта ни. Васил Тошков от Cloxy ни представи една много интересна лекция. Показани няколко инструмента за тестване на скоростта. Даде ни съвети как да „олекотим“ сайта ни. Научих нещо много интересно. Знаете ли за колко секунди трябва да ви се зарежда сайта на десктоп устройство? Следно 2-3 секунди. Всичко над 6 секунди се счита за некомфортно за потребителя. Сайта на Amazon се зарежда за по – малко от 2 секунди.

seo конференция2

 

Борислав Арапчев – Начини за създаване на уникално съдържание.

След като разбрах, че Гугъл харесва бързи сайтове , дойде време за лекцията на Борислав Арапчев от Idea Studio. Да си призная преди това не бях чувал за този лектор. Останах приятно изненадан от добре поднесената информация. Гугъл харесва качествен, логичен и добре поднесен текст. Вече не е толкова важно блъскането с ключови думи. Истинското съдържание измести спамерските текстове. Научих от Борислав Арапчев, че от всяко нещо може да се създаде полезен текст. Дори от днес реших да пиша за работата ни свързана с някой от рекламните ни проекти. Любимият ми цитат от презентацията е „Не сте важен Вие, а Клиентът.“

Димитър Димитров – Локално SEO в ерата на Социалното SEO

Следващата лекцияна, която присъствах бе Локално SEO в ерата на Социалното SEO на Димитър Димитров от inbound.bg.  Ще кажа само едно – Хора, правете си профили в Гугъл + и работете с тях. Това е бъдещето. Димитър е голям професионалист и от неговите лекции винаги научавам интересни неща. Ще споделя още нещо интересно от неговата лекция. Много е важно вашите клиенти да ви оставят ревюта и отзиви в локалния листинг на вашия бизнес. Така Гугъл ще ги позиционира по – добре. Освен това , спомняте ли си бутона +1 в страницата на G+? Той все още е там, но вече няма никакво значение за алгоритъма.

Любомир Любомиров – 11 стъпки за успешна контент дистибуция

seo конференция4След кратка почивка дойде време и да чуя какво ни бе приготвил моя приятел Любомир Любомиров от Рокет Студио. Както винаги той ни изненада с променена презентация от първоначално анонсираната. Представи ни „11 стъпки за успешна контент дистибуция“. Основните стъпки които ми направиха впечатление бяха: ресурси за създаване на контент т.е. от къде да се вдъхновяваме да създаваме съдържание. ; Точки на пресичане с потребителските интереси т.е. какво иска моя клиент, как да поднеса информацията, че тя да е интересна за клиента; Call to action т.е. призив за действие от сорта на Обадете се/Абонирайте се/ Купете се сега. Любимир винаги успява да представи информацията по един забавен, увлекателен и полезен начин. Радвам се, че присъствах на неговата лекция.

Теодор Захариев – Link Building тенденции в родни условия

След Любо, дойде ред на Теодор Захариев от студио Кипо. Той е млад оптимизатор и за първа година участва, като лектор в SEO конференцията. Лекцията му беше за Link Building тенденции в родни условия. Работил съм с Тео по сайта на рекламна агенция Буржоазия. В тази връзка очаквах с нетърпение неговата презентация. Тео ни представи няколко безопасни техники за качествен линк билдинг. Няма как да пропуснем факта, че в България все още линк билдинга е от голямо значение за позициониране на сайта. Искам да му благодаря за усилията , че успя да издейства промо код за 70 % отстъпка за услугите на ahrefs.com. Така че, тези от вас, които са присъствали на SEO конференцията да си активират кодчетата до 14 дни.

Калин Василев – Малка фирма – големи успехи

След Тео, Калин Василев от ORM bg доразви темата за линковете. В допълнение ни представи примери от неговата практика. Той ни сподели идна добра практика с изтекли линкове към българската версия на уйкипедия.

Любомира Любенова – Видео маркетингът – експлозия за вашия бизнес

seo конференция5Последната лекция на която присъствах бе на Любомира Любенова – Видео маркетингът – експлозия за вашия бизнес. Драги читатели, колко от вас имате видео свързано с вашия бизнес? Любомира ни представи един нов за България маркетингов инструмент. Видеото за уеб е много различно от видео рекламата. При уеб , вие сами избирате кога да гледате рекламата. Така автоматично подсъзнателно взимате решение да станете клиент. Разбира се видеото за уеб може да не бъде само реклама. То може да бъде описателно, информационно и т.н. Бъдещето е във видео маркетинга.

Искам да благодаря на всички спонсори, партньори и лектори за реализацията на SEO конференция 2014. За себе си научих много техники, които ще използвам в работата си в рекламна агенция Буржоазия.

P.S. Автор на снимките Борислав Арапчев

 

Мартин Гочев
Следвайте ме

About Мартин Гочев

Здравейте казвам се Мартин Гочев. От 2008 година се занимавам с маркетинг и реклама. По настоящем работя с Рекламна Агенция Буржоазия, като маркетинг мениджър. Работата ми е свързана с много динамика. Благодарен съм, че всеки ден научавам нещо ново. Гордея се с доволните клиенти, които имаме. Тяхната благодарност от добре свършената работа е най - голямата отплата.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

7 thoughts on “Какво научих от SEO конференция 2014?